DĚTI A ELEKTRONIKA

Doba postupuje stále dopředu a s ní i možnosti internetu, elektroniky a sociálních sítí. Bohužel, stále více a více jsou do toho zatahovány naše děti, a tak už na prvním stupni základní školy má většina žáků svůj chytrý telefon. V lepším případě na něm hrají hry, v tom horším sjíždějí sociální sítě nebo sledují videa na Youtube.
mobil na sešitě
·         První telefon
Většina rodičů řeší otázku, v kolika dětem první telefon pořídit a jaký. Nechtějí, aby na něj dítě trávilo příliš mnoho času, ale na druhou stranu nechtějí, aby jejich dítě bylo například šikanováno, protože je poslední, kdo ve třídě telefon nemá. Názory na otázku prvního telefonu se podle odborníků značně liší. Jde o individuální vyspělost dítěte, ale většina dětí dostane telefon od první do čtvrté třídy.
Pokud se tedy rozhodnete, že dítěti telefon svěříte, je třeba zvážit několik věcí. Kolik do něj chcete investovat, jak budete dítě kontrolovat a nastavení pravidel.

·         Investice
V dnešní době se dají sehnat telefony v obrovské škále cen. Od tisící korun až po nějakých třicet tisíc. Je důležité mít na paměti, že dítěti tak dáváte zodpovědnost, ale i tak je možné, že ho ztratí. Podle Vašich příjmů a možností je pak potřeba vybrat. Ale určitě bychom neměli sahat po drahých kusech, které jsou pro děti prvního stupně zbytečné.

·         Kontrola
Hlavně v mladším věku je potřeba monitorovat aktivitu dítěte na internetu, především pak na sociálních sítích. Je pár dobrých důvodů, proč je například Facebook přístupný až od třinácti let. Děti by se také neměli dostat k citlivým informacím a věcem, které by si mohli špatně vyložit. Také by se měli monitorovat stahované aplikace, v telefonu se dá nastavit takzvaný rodičovský dohled.
úspěch u hry
·         Pravidla
Děti žijí z pravidel. Určují jim hranice a mantinely. Proto i zde je potřeba nastavit pravidla, díky kterým bude moci dítě telefon využívat. Například nastavení času, který smí dítě na mobilním telefonu strávit. Nebo sankce odebrání telefonu, pokud si nebude plnit úkoly.
 

DĚTI A ELEKTRONIKA
3 (60%)1